Rólunk
Professzionális könyvelési szolgáltatások magánszemélyeknek és vállalkozásoknak

Üdvözöljük a Kockanarancs Kft. könyvelő irodájában!
Székesfehérváron található irodánk megbízható és professzionális könyvelési szolgáltatásokat kínál magánszemélyeknek és vállalkozásoknak egyaránt. Többéves tapasztalatunkkal és naprakész szakértelmünkkel célunk, hogy ügyfeleink pénzügyi terheit levegyük a vállukról, és a lehető legjobb megoldásokat nyújtsuk számukra.
Tisztában vagyunk azzal, hogy a hatékonyság és a rugalmasság kulcsfontosságú a mai világban. Ezért a Kockanarancs Kft. nemcsak helyben, Székesfehérváron, hanem az ország bármely pontjáról elérhető online könyvelési szolgáltatásokat is biztosít. Így Ön kényelmesen, bárhonnan intézheti pénzügyeit.
Legyen szó könyvelésről, adótanácsadásról vagy bármilyen pénzügyi adminisztrációról, számíthat ránk. Megbízhatóságunk, precizitásunk és ügyfélközpontú hozzáállásunk az alapja a sikeres együttműködésnek.
Gyakran ismételt kérdések
Hogyan történik a pályázati pénz felhasználása?
A pályázati pénz felhasználása szigorúan szabályozott, és csak a megjelölt célokra lehet költeni. Minden kiadást megfelelő dokumentumokkal kell alátámasztani, és a pályázat megvalósításának folyamata is nyomon követhető.
Mi történik, ha egy pályázat sikertelen lesz?
Ha egy pályázat nem nyer támogatást, érdemes megvizsgálni a visszajelzéseket, hogy a jövőben javítani lehessen a benyújtott anyagon. Sok esetben újra lehet próbálkozni vagy más forrásokat keresni.
Mennyi idő alatt bírálják el a pályázatokat?
Az elbírálási időszak pályázatonként változik, de általában néhány hónap. Vannak azonban gyorsabb eljárások is, amelyeknél rövidebb idő alatt születik döntés.
Milyen dokumentumok szükségesek egy pályázat benyújtásához?
Ez változhat a pályázat típusától függően, de általában szükség van projekttervre, költségvetésre, pénzügyi kimutatásokra, valamint egyéb igazolásokra és engedélyekre, amelyek alátámasztják a pályázó jogosultságát és a projekt megvalósíthatóságát.
Milyen típusú pályázatok léteznek?
A pályázatok lehetnek állami, európai uniós, valamint magánfinanszírozásúak. Támogatást lehet igényelni például fejlesztési projektekre, innovációra, beruházásokra vagy kutatásokra.
Miért érdemes szakembert felkérni pályázatírásra?
Egy profi pályázatíró jobban ismeri a pályázatok feltételeit, követelményeit, és tudja, hogyan érdemes megfogalmazni egy projektet, hogy az minél nagyobb eséllyel nyerjen támogatást. Emellett időt és energiát spórol meg, és csökkenti a hibázás lehetőségét.
Mi az a pályázatírás?
A pályázatírás olyan szolgáltatás, amely során szakemberek segítenek megfogalmazni, kidolgozni és benyújtani egy pályázati anyagot különféle támogatások és források elnyerésére.
Adóztatási számlaszámok és adónemek jegyzéke
Az adóztatási számlaszámok és adónemek jegyzéke elérhető a NAV oldalán ide kattintva.
Munkáltatómtól többszöri kérésem ellenére sem kaptam meg a 23M30-as igazolásomat. Mit kell tennem?
A munkáltatónak a 2023. évi igazolást a kifizetett, juttatott jövedelemről, a levont adóról és járulékokról 2024. január 31-ig kell kiadnia a munkavállalóknak. Ha nem sikerül beszereznie a munkáltatótól az igazolást, akkor kérheti a NAV-tól kérheti a munkáltatói adatszolgáltatások (’08M) alapján rendelkezésre álló adatok kiadását. A kifizetői adatok kiadását aláírásával hitelesített papíralapú kérelemmel, a NAV lakóhelye szerint illetékes adó- és vámigazgatóságától kérheti. Kérelmében adja meg pontosan, hogy mely munkáltató, milyen időszakra benyújtott 08M-as számú havi adó- és járulékbevallás mely adatairól kér tájékoztatást.
Elfelejtettem az ügyfélkapus jelszavamat, /lejárt az ügyfélkapus jelszavam, hogyan tudom ezt pótolni?
Ahhoz, hogy ismét érvényes jelszava legyen, az ügyfélkapu weboldalán az „Elfelejtett jelszó” űrlapot kell kitölteni.
Az űrlapon meg kell adnia
• felhasználói nevét és
• a regisztráció során rögzített e-mail-címét.
A rendszer az ügyfélkapus e-mail-címre egy új, egyszer használatos kódot küld a kérést követően. Ezután a küldött instrukciókat követve ismételten használni tudja az ügyfélkaput. Ha a jelszava már több mint 60 napja lejárt, akkor az ügyfélkapu aktiválására van szükség, amihez személyesen kell megjelennie a NAV bármely központi ügyfélszolgálatán, bármelyik kormányablakban, egyes postai ügyfélszolgálatokon vagy a konzuli képviseleteken. A személyes megjelenéstől nem lehet eltekinteni, mivel a személyazonosság igazolása feltétlenül szükséges az aktiváláshoz.
Van elektronikus hozzáférésem. Hogyan juthatok hozzá a bevallási tervezethez?
A NAV a nyilvántartásában szereplő, a munkáltatói, kifizetői bevallások, adatszolgáltatások adatai alapján 2024-ben is elkészíti a magánszemélyek adóbevallási tervezetét, külön erre irányuló kérelem nélkül. Az adóbevallási tervezet 2024. március 15-től elektronikus formában elérhető a NAV honlapján. Az eSZJA-portálon a „Belépés”-re kattintva a rendszer az „AZONOSÍTÁSI SZOLGÁLTATÁSOK” oldalára irányítja át, ahol a KAÜ-azonosítás, ügyfélkapu, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás vagy arcképes azonosítás után lehet a bevallási tervezetet megtekinteni, módosítani, és nyilatkozni az 1+1 százalék felajánlásáról.
Elektronikus hozzáféréssel rendelkező 18 év alatti gyermek hogyan éri el az adóbevallási tervezetét?
Kiskorú gyermek adóbevallási tervezetét az online felületen kizárólag a törvényes képviselője ismerheti meg, hagyhatja jóvá. A bevallási tervezet jóváhagyására, a rendszer használatára a kiskorú gyermek még akkor sem jogosult, ha egyébként van elektronikus hozzáférése. A tervezet online jóváhagyásához szükséges, hogy a törvényes képviselő elektronikus ügyintézési jogosultságot szerezzen a NAV honlapjáról letölthető UJEGYKE-nyomtatvány kitöltésével és beküldésével.